Creëer verbinding met jouw (nieuwe) klanten.
Binnen de 4 deze stadia onderscheiden we 2 communicatievormen, functioneel en emotioneel. Functionele communicatie betreft alle momenten rondom een proces (download, inschrijving, betaling). Emotionele communicatie betreft alle klantcontactmomenten door mens, marketing en sales geïnitieerd (jaargetijde, verjaardag, event, informatiebericht).
De salesstraat is er voor elk type onderneming. Wie je klant ook is. Hoe groot of klein je ook bent.
Benut alle momenten. Maak van mens, marketing en sales één succesvol geheel. Realiseer meer nieuwe klanten. Activeer bestaande klanten en waardeer ze voor hun loyaliteit.
Wat levert Salesstraat?
- Volledige inrichting en configuratie van de salesstraat
- Bijbehorende landingspage, advertenties
- Communicatie en content
- Training on the Job (dus geen dure bureaus meer nodig!).
- Optioneel: Handjes als je toch besluit tot uitbesteden.
1. Activatie
Activatie
Interesse opwekken bij potentiële nieuwe klanten of medewerkers (op welke online en offline manier dan ook). Hen verleiden naar een actie die toegevoegde waarde geeft.
2. Conversie
Conversie
Als de interesse is gewekt zo snel mogelijk in gesprek komen met de potentials! Via een slimme landingspage of direct persoonlijk contact. Op naar de 'ja' of de 'nee'.
3. Onboarding
Onboarding
Het verwelkomen van nieuwe klanten en medewerkers. Niet koud maar juist heel warm! De eerste indruk immers heel bepalend.
4. Behoud
Behoud
Betrokken, actieve klanten en medewerkers creëren. Terug laten keren voor extra sales of advies. Échte fans en ambassadeurs maken. Klant- en medewerkersloyaliteit als belangrijk fundament!